Verslag Menno 'Another day in England' vervolg - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Menno Veen - WaarBenJij.nu Verslag Menno 'Another day in England' vervolg - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Menno Veen - WaarBenJij.nu

Verslag Menno 'Another day in England' vervolg

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Menno

21 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

hallo allemaal,

daar was ik even weer om jullie op de hoogte te houden van mijn uiterst saaie leven hier... hieronder staat mijn standaard rooster wat ik elke week heb en wat soms nog wel iets kan verschillen door bepaalde evenementen, maar over het algemeen is het elke week hetzelfde;

maandag; vrij
dinsdag; 9.30-10.30 en 17.45-22.00
woensdag; 11.45-14.30 en 18.30-21.30
donderdag; 17.45-22.00
vrijdag; 11.45-14.30
zaterdag; 18.30-21.30
zondag;17.45-22.00

vorige week draaide ik wat extra omdat we op vrijdag een band hadden en op zaterdag een groep van 50 en een van 20 personen. Als het dan druk is dan doe ik van alles, maar vooral de afwas omdat ze daar dan niet aan toekomen...
en dit weekend moet ik vrijdag avond en zondag middag ook werken omdat onze weekend kracht er dan niet is... Zondag middag zou wel eens extreem druk kunnen worden met de traditionele sunday roast lunch... waarbij mensen keuze hebben uit lam, varken of koe vlees wat dan heel dun gesneden met groenten, jus en verschillende sausjes wordt geserveerd, heel populair hier...

Afgelopen maandag ben ik even weer op en neer geweest naar oxfordshire, maar dit keer naar een 3 keer aardigere vrouw. Toen ik mailde dat ik die kant op wou komen bood ze me gelijk aan dat ik wel bij haar kon komen lunchen, dus dat heb ik dan ook gedaan. En gelijk toen ik het midsomer murders gebied binnen kwam voelde ik me bijna weer thuis. Niet dat ik het niet naar mijn zin heb in de welcome stranger, maar het is toch wat te ver. Bovendien licht oxfordshire zowiezo veel centraler in engeland en dichter bij londen enz... Ik heb al tegen petra gezegd dat ik in ieder geval tot september blijf, maar wat ik daarna ga doen weet ik nog niet, want of ik nou hier blijf, naar die vrouw in oxfordshire ga of terug naar NL overal komt het bijna op hetzelfde neer... er is bijna geen werk in de winter periode op de kerst na, maar ook dat is overal hetzelfde...
Ik ben er dus nog niet helemaal uit wat ik doe na de zomer...iemand suggesties?

Nadat ik bij die aardige vrouw was geweest, die mij overigens vertelde dat ik wel bij haar terecht kon als er toch iets misging bij petra. Dus dat is alweer een stap in de goeie richting. Daarna ging ik naar Birmingham om op een van de grootste schermen ter wereld het laatste deel van Harry Potter te zien. Het scherm is 5 verdiepingen hoog en 4 bussen breed. Monsterlijk groot dus en om dan een film als Harry potter daar op te kunnen kijken (3D komt er beter naar voren omdat het een hol scherm is) voor de mensen die Harry Potter nog niet hebben gezien, zeker doen, maar je moet eigenlijk alle voorgaande delen ook hebben gezien om het een beetje te snappen.
Het scherm zit midden in een gebouw wat een combinatie van NEMO in amsterdam en een universiteit is. Ze hadden zelfs slimme roltrappen die de kant op gingen die jij ze op wilde laten gaan. Als je dan bovenaan staat en er komt iemand van beneden, wacht je tot deze boven is, ga je achter een streep staan en zodra de sensor merkt dat je er staat gaat de trap ineens naar beneden. Maar als er een hele meute naar beneden gaat (als de film is afgelopen bijvoorbeeld) dan kun je beter met de lift naar boven want dan kun je lang wachten...

Ik krijg inmiddels ook eindelijk een engelse bankrekening nadat ik eerst had gevraagd of ze dat voor mij konden doen, wat niet kon, ik moest het via internet doen... een week later kreeg ik een brief dat ik voor bevestiging van id alsnog naar het kantoor moest komen... weer een week later kreeg ik een brief dat mijn rekening door een technische fout niet aangemaakt was... en dus heb ik het uiteindelijk alsnog allemaal op kantoor moeten doen...! Had me heel wat tijd en werk gescheeld als dat gelijk had gemogen... Maar het scheelt me wel als ik een engelse account heb(die niks kost trouwens) want voor elke transactie die ik hier doe moet ik extra betalen aan de friesland bank...
Ik heb inmiddels ook een national insurance number(waarmee ik gratis verzekerd ben en recht heb op verzorging als me iets overkomt). Dus eigenlijk ben ik nu ook half engels...

Nou verder weet ik niks meer...
als ik weer iets te melden heb horen jullie wel weer van me.
Ow en als jullie iets te melden hebben hoor ik het ook graag.

groetjes menno


  • 23 Juli 2011 - 08:28

    Mem:

    echt n saai leven . . .
    mar langsamoan buorkest wol de goeie kant op !! toppie

  • 24 Juli 2011 - 21:57

    Gesiena:

    Hallo Menno

    Ik hoop dat je het nu naar je zin hebt in Engeland.
    Morgen gaan wij op vakantie naar oostenrijk, hopend op een beetje mooi weer.

    Groeten Gesiena

  • 01 Augustus 2011 - 13:02

    B.:

    Sjocht dr net sa noflik ut foar die... Succes skotsje.. Dikke tuut en in skeet fan B.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Menno

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 24398

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 30 December 2020

"De Droom"

06 November 2016 - 07 Januari 2017

Wereldreis 2.0

04 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

4 weken VS

13 Juni 2013 - 04 Juli 2013

Nieuw Zeeland (kiwi land)

05 Januari 2008 - 05 Januari 2008

Mijn eerste reis

25 Mei 2011 - 30 November -0001

Avontuur in Engeland

Landen bezocht: