Verslag Menno 'rennen of stilstaan' - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Menno Veen - WaarBenJij.nu Verslag Menno 'rennen of stilstaan' - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Menno Veen - WaarBenJij.nu

Verslag Menno 'rennen of stilstaan'

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Menno

09 Augustus 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo allemaal,

ik denk ik moet toch maar eens weer een berichtje doen, ook al gebeurt er vrij weinig hier.
Afgelopen week is de oud buurvrouw van petra met haar vriendin langs geweest. twee brabantse luidruchtige vrouwen die amper stil zijn. Ik heb ze ook een dag rond gereden, grappig om dan als een soort taxi rond te rijden in het gebied waar je zelf ook niet alles kent en hun dingen te vertellen alsof je er al jaren woont. De dames waren wat bang voor het links rijden dus ze zaten beide achterin en schreeuwden elke keer PAS OP als we in een klein steegje een andere auto tegenkwamen.
Maar dat word je wel gewoon hier als je veel in engeland rijdt kom je vaak op kleine wegen waar net 2 auto's elkaar kunnen passeren, of juist helemaal niet en je dan een halve kilometer achteruit moet rijden om een passeer strook te vinden. Prachtig vind ik dat, maar het kan ook erg gevaarlijk zijn. Ik had vorige week bijna een aanvaring... omdat die bochten hier erg onoverzichtelijk zijn en die engelsen als gekken over die laantjes rijden, dus ik kom de bocht om komt er een engelsman met een noodgang op me af... wij beide in de remmen en met een tussenruimte van 10 cm tussen beide bumpers reed hij net zo hard weer achteruit als dat ie vooruit was gekomen... bij de eerstvolgende passeer strook wacht ie tot ik m voorbij ben, we steken vriendelijk de hand naar elkaar op en rijden verder alsof er niets aan de hand is... tsja dat zijn ze hier gewend he.

Afgelopen zaterdag ben ik eerst naar een steam fair geweest wat erg op het flaeijel feest lijkt, maar minder goed georganiseerd. En wat ook jammer was dat er tussen al die prachtige machines (ongeveer 30 echte stoommachines en vele andere oude trekkers, auto's en motors) allemaal caravans stonden, daar hadden ze geen appart veld voor, dus je had geen idee wat er nou wel of niet bij de fair hoorde.
Daarna ben ik naar Berry head gereden, want daar bootsten ze een oorlog na tussen de engelsen en de fransen. Volgens het verhaal ging het over de franse revolutie die engeland binnen probeerde te komen in 1870... en napoleon was er ook bij, ik heb nooit zo opgelet bij geschiedenis, maar onze chef vertelde me dat de fransen hier nooit zijn geweest...rara
Het zag er wel geweldig uit in ieder geval, met echte kanonnen, geweren en klederdracht uit die tijd. Ze hadden zelfs een compleet dorp van tenten opgezet, alleen napoleon was wat te groot, want als er 1 ding is wat ik heb onthouden van de geschiedenis les is dat napoleon een onderkruipsel was wat vaak op een paard werd gezet om alles te kunnen bekijken...

De titel van dit verslag slaat op afgelopen week, waarin we hebben kunnen merken dat de vakanties zijn begonnen. Ik sta op dinsdag, donderdag en zondag alleen met petra in de avond de rest van de week zijn er in ieder geval 3 personen aanwezig op zaterdag zelfs 5. En afgelopen dinsdag en donderdag was het extreem druk. Ik sta dan achter de bar en moet dan alle mensen (die natuurlijk allemaal op hetzelfde moment komen) helpen, bestellingen opnemen en doorgeven aan petra, het eten uitbrengen en eigenlijk ook nog helpen in de keuken als het een beetje kan... Nou dat kon dus die twee dagen amper en ik weet dat petra het dan eigenlijk ook niet aankan, dus het enige wat we dan nodig hebben is iemand extra in de keuken. Maar deze week kan het best wel weer eens helemaal stil zijn in de avond. Er komen altijd wel mensen, maar het probleem met de horeca in het algemeen is dat je het nooit kunt plannen en het altijd rennen of stilstaan is...

Ow en lowlands wordt waarschijnlijk ook weer niks dit jaar, dan volgend jaar nog maar eens een keer proberen ofzo. Ik moest volgens het bedrijf waar ik dan voor zou werken (eventure) minimaal nog 1 evenement doen voordat ik daar zou kunnen werken. Begrijpelijk maar jammer, volgende keer beter.

Ik hoor net dat ik nu lunch doe op dinsdag en donderdag en julie (die iets meer ervaren is achter de bar hier, want engelse bar is toch wat anders) gaat nu de avonden doen... en eigenlijk vind ik dat een geweldig plan... dus ik ga me nu snel omkleden, want dan moet ik zo werken...

groetjes aan iedereen daar

  • 10 Augustus 2011 - 21:41

    L.:

    Nou, ik wil wel achter die Engelse bar van je staan, hoor. Huppa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Menno

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 24410

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 30 December 2020

"De Droom"

06 November 2016 - 07 Januari 2017

Wereldreis 2.0

04 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

4 weken VS

13 Juni 2013 - 04 Juli 2013

Nieuw Zeeland (kiwi land)

05 Januari 2008 - 05 Januari 2008

Mijn eerste reis

25 Mei 2011 - 30 November -0001

Avontuur in Engeland

Landen bezocht: