Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Menno Veen - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Menno Veen - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Menno

09 Juni 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo allemaal,

Het is inmiddels alweer 6 dagen geleden dat ik voor het laatst een berichtje heb achtergelaten, maar dat was in dit geval met een reden...een niet zo leuke reden...
Vorige keer vertelde ik dat ik eindelijk naar Stokenchurch zou vertrekken en daar aan het werk zou voor onder andere die "aardige" mevrouw van de B&B... Ze is ook wel aardig, maar toen ik daar gister uiteindelijk na 4 uren rijden (met caravan) aankwam was ze ineens een stuk minder aardig...
Ik was vorige week en afgelopen maandag in die omgeving geweest. Vorige week om campings te zoeken en maandag om haar specifiek te bezoeken en met haar te praten over haar plannen. En omdat ik er maandag nog niet helemaal over uit was wat ik wou doen (in Devon blijven of naar haar toekomen) Zou ik haar dinsdag nog even bellen en dan woensdag die kant opkomen. Dus ik belde haar dinsdag morgen net toen ze in een soort bespreking was. Ik zei ik wil alleen even melden dat ik morgen tussen 11 en 12 bij U ben met de caravan...en zij zei dat ze me nog even terug zou bellen want er was nog iets wat ze met me wou bespreken. Maar woensdag morgen had ze nog niet gebeld, dus ging ik er vanuit dat het niets belangrijks was wat ze wou zeggen en ging die kant op. Daar eenmaal aangekomen keek ze al een beetje verbaast, zij had verwacht dat ik in Devon zou blijven wachten tot ze had gebeld of dat ik zelf zou bellen denk ik... Want toen begon het, ze had me graag willen spreken over mijn CV die volgens haar niet voldeed en dat ik daarom geen werk kon krijgen(waar we het overigens niet meer over hebben gehad dus mijn CV is nog steeds hetzelfde...denk dat Richard, Petra haar vriend, er wel even naar wil kijken dus komt wel goed), Dat ze me eerst een maand wilde uitproberen dus als het niet werkte dat ze me alsnog weer weg kon sturen en er waren nog wat dingen over mijn caravan...
Er waren 2 plekken waar mijn caravan kon staan; in de schuur en op de plek waar haar eigen stacaravan ooit had gestaan. De plek van de stacaravan had een betonnen ondergrond(dus geen mogelijkheid voor een voortent) en de plek in de schuur was droog en had een harde bodem, maar met spijkers had ik daar best een tent op kunnen zetten. Maar volgens haar paste mijn caravan daar niet(heb het opgemeten en er was plek voor 5 bij 5 meter en mijn caravan is nog niet eens 4,5 bij 4,5), dan kon ze haar paarden trailer nergens meer kwijt(die paste er nog ruim naast en anders was er nog een andere schuur waar alleen de deuren open moesten om de trailer er in te rijden) en de gasten zouden kunnen klagen over het uitzicht(want ja een uitzicht op een vieze oude verotte schuur die elk moment kon instorten met een trailer er in is niet erg maar als je er dan een caravan met voortent in zet is het ineens een raar uitzicht) afijn het betonnen plateau werd het dus, maar daar moest ik (ja alles moest bij haar volgens haar regels en als je het niet zo deed dan kon het gewoon niet) dus ik met veel moeite mijn auto er op en daarna de caravan, caravan los en dan de auto er af.
En op het moment dat ik alles klaar had(gelukkig nog niets uitgepakt) wilde ze mijn caravan wel eens van binnen zien en daar was het klaar...Ik heb geen toilet, hoe was ik van plan bij haar te verblijven zonder toilet! ow nee dit ging niet werken zo, problemen problemen... Ik begon met oplossingen te gooien om haar een beetje rustig te krijgen...ik kan toch gewoon in het huis naar de wc(had toch gemoeten want een douche heb ik ook niet) en voor de kleine boodschap in de bosjes...ow nee want ze sloot altijd het huis af in de avond en dan kon ik er niet in komen...en wat nou als ik een sleutel krijg...nee dat kon ook niet...en dat was het punt waarop ik zoiets had van waarom ben ik hier ooit naartoe gekomen...ik bedoel ik had dan gedurende haar vakantie de sleutels kunnen krijgen en het hele huis beheren, maar om in het begin alleen de sleutel van het externe huisje te krijgen kon absoluut niet(dan hoefde ik niet eens in huis zodat ze rustig kon blijven slapen) nee het was of een chemisch toilet aanschaffen(waar je overigens zelfs een speciale dumpplaats voor nodig bent volgens mij) of het ging niet door. En daar barste bij mij de bom...als zij zo weinig bereid was aan mij toe te geven en mij zo niet vertrouwde...hoe had ik daar dan ooit 2 hele weken in de zomer haar B&B ALLEEN kunnen draaien??? Ik heb nog een paar campings in de omgeving geprobeerd te bellen maar het was tevergeefs en er zat maar 1 ding op...spullen pakken en terug naar Devon... en owja er was nog 1 ding, ze had ook nog een afspraak voor me gemaakt bij de lokale winkel en daar moest ik dan zelf naartoe gaan om mij persoonlijk te excuseren dat het niet meer doorging... terwijl het eigenlijk haar fout was en zij best een telefoontje had kunnen doen om te melden dat ik niet meer kwam...
In ieder geval ik heb Petra gebeld en ik kon gelijk terug komen. Ik mag hier nu zelfs in haar stacaravan verblijven, kan voor haar komen werken in de bediening ook en heb waarschijnlijk maandag een gesprek bij een groot shopping centre om de hoek...komt alles toch nog goed after all...

Mijn excuses trouwens voor de snel getypte tekst met waarschijnlijk veel fouten, maar dit moest er even uit...

Om af te sluiten nog even een leuk stukje dan;
De dag nadat ik mijn laatste verslag schreef kwamen hier een groep van 8 motor muizen met harley davidsons. Allemaal extreem aardige mannen die hun tentje hebben opgezet op de camping van Petra voor 1 nachtje. Die avond was er live muziek in de pub en kwamen er nog 2 nederlanders (jongen en meisje, mijn leeftijd en geen stel maar wel collega's) die hier ook hadden geslapen een tijd terug. Het was een heel gezellige avond met leuke muziek en in totaal 14 nederlanders (er was nog een nederlands stel gekomen)

Ik denk dat ik dat eerste verhaal maar snel ga vergeten en het tweede verhaal nog lang ga onthouden...

groetjes en tot het volgende verslag...

P.S; ik/we (Petra) zitten er over te denken om binnenkort naar Nederland te komen(kunnen we de kosten delen)
Maar als het zo ver is laat ik het wel weten. via mail of waarbenjij.nu

  • 09 Juni 2011 - 21:42

    Vijay:

    Jezus zeg, ellende man. Het is net of ze je discrimineert joh. Nu weet je trouwens ongeveer hoe dat moet zijn haha. Maar al met al mag en kan je er blijven en zal je meer mogelijkheden hebben.

    Succes en ik wacht op de volgende van je.

    Groeten en laters.

  • 10 Juni 2011 - 18:53

    Nynke:

    Jemig! Een heel verslag! Je maakt daar echt veel mee ja.. ik hoorde al van je moeder dat je soms best wel een Donald Duck bent, nou ik geloof dat dat best wel klopt! Ik ben echt benieuwd hoe het daar uit ziet.

    Groetjes Nynke!
    Sju mar eem :P

  • 12 Juni 2011 - 09:34

    Antsje:

    Hoi menno....

    Dit is toch niet te geloven....wat een....geweldig dat je gwoon doorgaat en je niet laat kisten...
    Super....respect voor jou...
    Leafs Antsje

  • 12 Juni 2011 - 20:51

    Gesiena:

    Hoi Menno, brief van jouw ontvangen en gelezen. Opgezocht de web-site van de camping lijkt wel leuk, maar of het iets voor ons is, we weten het niet. Het zal wel weer Oostenrijk worden.

    Jammer dat het je niet mee zit maar je bent een taaie, zet hem op en laat je niet kisten.

    Groetjes van allen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Menno

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 24416

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 30 December 2020

"De Droom"

06 November 2016 - 07 Januari 2017

Wereldreis 2.0

04 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

4 weken VS

13 Juni 2013 - 04 Juli 2013

Nieuw Zeeland (kiwi land)

05 Januari 2008 - 05 Januari 2008

Mijn eerste reis

25 Mei 2011 - 30 November -0001

Avontuur in Engeland

Landen bezocht: