Welkom in de Welcome stranger - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Menno Veen - WaarBenJij.nu Welkom in de Welcome stranger - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Menno Veen - WaarBenJij.nu

Welkom in de Welcome stranger

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Menno

28 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo allemaal,

Na een lange tijd radio stilte is het dan eindelijk zo ver, ik ben begonnen aan een nieuwe uitdaging!

Zoals iedereen kan zien ben ik in Zuid-West Engeland bij een Nederlandse eigenaresse (Petra) die hier een Inn heeft overgenomen genaamd; 'Welcome Stranger'. (kijk op www.ikvertrek.nl/uitzendingen/tom-en-petra voor meer informatie over de eigenaar en de inn)
En welkom voel ik me zeker, ik werd meteen warm onthaald toen ik hier aankwam met mijn caravan, echte Brabantse gastvrijheid (want Petra is in Breda geboren en opgegroeid)
De plek voor mijn caravan was echter iets minder dan verwacht...De ondergrond is niet vlak, stroom heb ik uit de caravan van Petra en water moet ik daar ook halen. Internet heb ik alleen in de Inn dus als jullie een bericht achterlaten, verwacht dan niet dat ik snel zal reageren...

Gister ben ik wezen zoeken naar een plek om te werken en dat heeft tot nu toe nog niet veel opgeleverd.
Maar zonet kreeg ik van Petra te horen dat ik mijn caravan eventueel wel op de camping van de buren neer mocht zetten zo lang. En dat er dichtbij de andere kant op een groot warenhuis en een camping met tenten zit die beide staan te springen om werknemers. Vanavond ga ik waarschijnlijk helpen in de bediening bij Petra. Dus ik geloof dat het allemaal goed gaat komen zo, ga vandaag even regelen. Het is alleen niet helemaal hoe ik het in eerste instantie had gepland...

Het plan was om in het gebied tussen Londen en Wales (Buckinghamshire, Oxfordshire en Berkshire het gebied waar Midsomer Murders is opgenomen) aan het werk te gaan. Maar omdat dit geen toeristisch gebied is en er dus zowiezo weinig campings zijn, is er ook bijna geen werk en een gratis staplaats in ruil voor een paar klusjes zoals hier ging daar ook niet lukken. Misschien volgend jaar als ik er vroeg bij ben. Ik kan nu in ieder geval veel ervaring opdoen, leren hoe de engelse mentaliteit is, engelse reverenties krijgen(waar sommige bedrijven hier naar vragen) en ondertussen ook nog een beetje beter engels leren spreken. Dan zien we daarna wel even verder...

Dit was het eerst even als ik weer wat te melden heb horen jullie het wel.

Greetings,
Menno

P.S; Jullie kunnen me trouwens tijdelijk bereiken op 0044 7 551 442 085 maar ik blijf ook bereikbaar op mijn andere nummer.

  • 28 Mei 2011 - 19:18

    Mem:

    Hoi Menno, klinkt al wer n stik hoopfoller ! hoopje echt foar dy dast dèr oan e slag kinst . . . begjin fan de ùtfoering fan dyn plan / dream . . .
    dikke toi toi en in x
    heit en mem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Menno

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 1554
Totaal aantal bezoekers 24414

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 30 December 2020

"De Droom"

06 November 2016 - 07 Januari 2017

Wereldreis 2.0

04 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

4 weken VS

13 Juni 2013 - 04 Juli 2013

Nieuw Zeeland (kiwi land)

05 Januari 2008 - 05 Januari 2008

Mijn eerste reis

25 Mei 2011 - 30 November -0001

Avontuur in Engeland

Landen bezocht: