En 2 weken Australie (nu al op de helft?!) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Menno Veen - WaarBenJij.nu En 2 weken Australie (nu al op de helft?!) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Menno Veen - WaarBenJij.nu

En 2 weken Australie (nu al op de helft?!)

Blijf op de hoogte en volg Menno

23 November 2016 | Australië, Melbourne


In verband met een stroomstoring (een paar gekken besloten te gaan schieten op electriciteits kabels waardoor het halve noorder eiland de halve dag zonder stroom zat...) waardoor ik ook niet kan tanken, ben ik gestrand nabij het noordelijkste puntje van nieuw zeeland, dan maar even nuttig gebruik maken van de tijd en een verslagje schrijven over mijn belevenissen in Australie...

De eerste dag dat ik aankwam ben ik gelijk naar Sydney doorgereist(ik kwam aan in Melbourne) Een kleine treinreis van 12 uur, maarja dat is niks na een vliegreis van 2x 13 uur en een pauze in dubai van 12 uur... Hoe lang de reis ook was ik had Sydney met een dag alweer gezien en ben met de nachttrein terug gegaan naar Melbourne. Mijn plan was om in australie eens een keer niet een auto te huren maar alles met openbaar vervoer en tours te doen... gelukkig is Melbourne daar een prachtplek voor, alle trams in het centrum zijn gratis en tours zijn er zat. Zo heb ik melbourne goed kunnen bekijken en heb ik 2 tours gedaan; de eerste was een wijnplantage tour(waar ik vreemd genoeg de cider van de laatste plantage t best vond...) met een ritje op de puffing billy(oud smalspoor stoomtrein die vroeger gebruikt werd om goederen door de bergen te vervoeren) en de tweede was de "great ocean tour" met mooie steile kliffen en de 12 apostels(7 uit stekende rotsen in de zee) officieel heetten ze de apostels maar sommige mensen vonden het nodig een referentie naar de bijbel te maken, hoewel vrij recent er nog 5 onder zee gevonden zijn zijn het er nu per ongeluk toch 12...

De volgende stop was Tazmanie het "kleine" eilandje onder Australie, "klein" omdat t qua oppervlakte groter is dan Nederland. Op de kaart lijkt t maar een stukje, maar in werkelijkheid is t meer dan een uur vliegen en 12 uur met de boot... Hier heb ik wel een auto gehuurd omdat ik hoorde dat t openbaar vervoer er slecht was en inderdaad buiten de steden waren amper bussen en volgens mij geen treinen te vinden. Gelukkig is meer dan de helft van het eiland onbegaanbaar natuurgebied en toch had ik die 5 dagen hier wel nodig... Het is een pracht eiland en heeft eigenlijk heel veel weg van Nieuw Zeeland, wat ik helemaal niet erg vond. Ook de steden zijn interesant en vooral launcheston heeft een bruisend nachtleven. Jammer genoeg heb ik geen kennis mogen maken met de bekende tazmaanse duivel maar een van de hoogtepunten was de hoogste dam die ik ooit gezien heb(maar zoveel zijn dat er niet) hoewel ik er wel 100 km voor moest rijden, deze ligt namelijk aan het einde van een doodlopende weg die t verste van alle wegen het natuurgebied in gaat erg mooie route...

Ik heb me erg goed vermaakt in Australie en ben nu inmiddels al een paar dagen in Nieuw Zeeland waar ik een maand zal verblijven om vervolgens via Dubai terug naar Nederland... Maar daarover volgende keer meer...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Menno

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 24401

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 30 December 2020

"De Droom"

06 November 2016 - 07 Januari 2017

Wereldreis 2.0

04 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

4 weken VS

13 Juni 2013 - 04 Juli 2013

Nieuw Zeeland (kiwi land)

05 Januari 2008 - 05 Januari 2008

Mijn eerste reis

25 Mei 2011 - 30 November -0001

Avontuur in Engeland

Landen bezocht: