4 weken Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Menno Veen - WaarBenJij.nu 4 weken Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Menno Veen - WaarBenJij.nu

4 weken Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Menno

06 December 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

En dat was t dan weer... bijna. Een hele maand in Nieuw Zeeland, Te veel? Te weinig? Hangt er vanaf wat je allemaal wilt zien... ik heb het idee dat ik alles gezien en gedaan heb wat ik wilde doen, het een viel wat tegen het ander heel erg mee maar 1 ding is zeker wat je ook doet in Nieuw Zeeland het landschap blijft je elke keer verbazen. Ondanks dat het niet zo'n groot land is heeft het zo veel verschillende gebieden die er allemaal iets anders te bieden hebben. De beste manier om Nieuw zeeland rond te reizen is met auto of camper, maar de ultieme manier is waarschijnlijk met de motor... mischien iets voor de volgende keer? Want ik ga zeker ooit nog een keer(of meerdere keren) terug.

Nieuw Zeeland is backpackers "heaven" wat betekend dat elk klein dorp minimaal 1 hostel en/of camping heeft, ideaal voor mensen met een budget(zeker nadat ze al hun geld al in Florida en Australie hebben uitgegeven) en daar ontmoet je ook de leukste mensen aangezien iedereen wel een verhaal te vertellen heeft en iedereen in hetzelfde schuitje zit. Ik vond het idee om mn kamer te moeten delen met mensen op mijn vakantie maar niks aangezien ik dat vaak al had gedaan tijdens werk. Maar het viel me allemaal reuze mee en ik heb zelfs 1 keer mn kamertje gedeeld met 27 anderen... ook de looks van de meeste hostels stond me niet aan, maar in NZ is dat me aardig meegevallen er zaten veel gebouwen bij met heel veel historie en deze waren vaak extreem goed onderhouden(zal wel moeten van de regering) feit is wel hoe groter en voller het hostel hoe kaler, slechter onderhouden en viezer het is...

Ach ja budget...zo rustig aan heb ik t nou ook weer niet gedaan, daar waar ik bespaarde op slaapplek en eten gaf ik meer uit aan benzine en activiteiten... In totaal heb ik slechts bijna 10.000 kilometers gemaakt in bijna 30 dagen(dacht persoonlijk dat t meer was) maarja veel kilometers betekend veel brandstof en de prijzen verschillen hier nogal van $1,65 per liter in sommige plekken op t noordereiland tot $2,15 per liter in sommige plekken op t zuidereiland dat is $20 verschil op dat tankje van 40 liter... Normaal let ik daar niet zo op, maar als je jezelf een limiet stelt van $70 moet je op sommige plekken snel stoppen met tanken.
En dan de activiteiten... buiten het feit dat je hier veel "extreme" activiteiten kunt doen zijn deze vaak ook extreem duur maarja je bent hier maar 1 keer en kunt t maar 1 keer doen denk je dan en daar weten ze maar al te goed op in te spelen... ik ga geen voorbeelden opnoemen, die zoeken jullie zelf maar op als jullie t zo graag willen weten... Wel noem ik even op wat ik gedaan heb om een beeld te geven(hoop niet dat ik iets vergeet) ritje met de Jetboot (had ik al eens eerder gedaan maar dit was de "extreme" versie hoewel ik het deze keer ernstig vond tegenvallen) Raften (ik baal er nog steeds een beetje van dat ik grade 3 heb gedaan, ik wist niet eens dat er extremer was, maar hoorde later dat er een grade 4 is met een tunnel aan het eind en een 3 meter hoge waterval en een grade 5 met een 7 meter hoge waterval aan het eind, mischien iets voor de volgende keer) mountainbiken (waar ik lichtelijk vergeten was dat ik al een paar jaar niet meer intensief aan sport had gedaan dus was erg heftig maar toch een leuke ervaring) en last but not least een parachute sprong (sommigen hebben dit al op m'n facebook zien staan, mijn ervaring is dat de vlucht, de eerste seconden van de val en de parachute afdaling heerlijk zijn, maar ik sprong van 15 km en had beter 12 km kunnen doen want de freefall zelf is voornamelijk pijnlijk voor je oren en erg koud, ook al scheen de zon vollop)

Uiteraard ben ik hiernaast ook vrij veel wezen lopen in de prachtige natuur en heb ik vele locaties van Lord of the Rings bezocht waar we de laatste keer niet aan toe waren gekomen.
Voor de mensen die dit nog niet weten ik ben in 2013 3 weken met mijn moeder in NZ geweest, dit was echter in hun winter en onze zomer dus kortere dagen en veel kouder (hoewel -2 vind ik niet echt koud) Ik heb nu echt pluk de dag gedaan, waar mogelijk zat ik in de auto om 8 uur en zocht ik pas een plek om te slapen rond 9 uur in de avond. Een volle 12 uur reizen dus met veel tussenstops, maar begrijpen jullie nu mijn teleurstelling nadat ik uitvond dat ik gemiddeld slechts 350km per dag deed...(elke dag, want ik heb ook dagen niet gereden...)

Mijn verjaardag heb ik gevierd met deze parachute sprong en een feestje in een hostel in Hamilton(op mijn kosten uiteraard...) en nieuw jaar heb ik doorgebracht op een heuvel nabij auckland waar ik t vuurwerk van de skytower live zag ipv 12 uur later op de tv in NL...

Al met al heb ik mij prima vermaakt en zou ik t zo nog eens over doen... wie weet... nu op naar een paar daagjes Dubai en dan terug naar Nederland, waar me ook nog een paar leuke "uitdagingen" te wachten staan... groetjes daar en tot snel

  • 03 Januari 2017 - 09:10

    Vijay:

    Gruwelijk gaaf man. Ik had het niet erg gevonden om met je te ruilen. Zo'n tijd gaat erg snel voorbij. Kom wel heelhuids in NL. Geniet nog even in Dubai. Groet Vijay and the gang.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Menno

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 24279

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 30 December 2020

"De Droom"

06 November 2016 - 07 Januari 2017

Wereldreis 2.0

04 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

4 weken VS

13 Juni 2013 - 04 Juli 2013

Nieuw Zeeland (kiwi land)

05 Januari 2008 - 05 Januari 2008

Mijn eerste reis

25 Mei 2011 - 30 November -0001

Avontuur in Engeland

Landen bezocht: