If you're going to San Francisco - Reisverslag uit United, Verenigde Staten van Menno Veen - WaarBenJij.nu If you're going to San Francisco - Reisverslag uit United, Verenigde Staten van Menno Veen - WaarBenJij.nu

If you're going to San Francisco

Door: Menno

Blijf op de hoogte en volg Menno

17 Juli 2013 | Verenigde Staten, United

De volgende dag ben ik naar de beroemde Sequoia (allemaal klinkers…) bomen geweest, de grootste bomensoort ter wereld. Deze reuzen kunnen branden overleven en duizenden jaren oud worden, het enige nadeel is dat ze ten aanzien van hun grootte niet genoeg wortels hebben en ze dus soms top zwaar worden(gelukkig komt dat niet vaak voor)
Ik heb nog maar een nacht in Fresno geslapen een van de vele voor steden (moet je ruim kijken want het ligt nog een best eind weg)van San Francisco. Onderweg naar San Francisco ook nog langs San andreas (GTA3…voor de kenners) gereden. Ik ging die dag van bijna 120 Fahrenheit (bijna 50 celcius) naar 65 (bijna 20) en dan word het koud, dus ik heb de laatste dagen verscheidene keren zelfs de trui aan gehad. Het verschil was dat ik in Las Vegas midden in de woestijn was en San Francisco heeft een zeeklimaat.
San Francisco is een mooie stad (ook al moet ik er nog naartoe, het doet me aan New York denken) in de binnenstad allemaal mooie, maar ook minder mooie wolkenkrabbers. In de buitenwijken veel verschillende kleuren huizen en heel veel verschillende manieren van transport. Er zijn meerdere soorten kabeltrams, gewone trams, trolleybussen en zelfs fiets taxi.
Wat ik niet wist is dat Alcatraz hier ook is midden in een baai die ze hier ook wel de golden gate noemen, vandaar ook de Golden Gate Bridge (je weet wel die grote rode brug). Dit was omdat er vroeger veel goudzoekers deze kant op kwamen en dat goud via die baai naar de rest van de wereld verscheepten. Ook ben ik nog even op treasure island geweest, maar echt vrolijk word je daar niet van. Het is er uitgestorven, er staan overal hekken en er ligt overal vuilnis.
Ik heb maar een nacht in San Jose geslapen. Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk te vinden dus waarom ze dat liedje er over gemaakt hebben is mij een raadsel. De volgende dag ben ik ook nog in Santa Cruz geweest, ergens zegt die naam mij iets… En ik heb een nacht in Marina geslapen wat haven betekend in het spaans, het ligt dicht bij zee maar een haven is hier niet. Ik ben langs Santa Maria gereden(Heilige Maria in het spaans)
Mijn 1 na laatste nacht breng ik wederom door in een motel midden in de wildernis, maar ze hebben hier in ieder geval wel internet(de afgelopen 5 dagen niet, of het was erg duur) Ik rijd morgen het laatste stuk naar Los Angeles lever de auto in en breng de laatste nacht door op het vliegveld. De teller staat nu op 18000 mijl en stond op 15500 toen ik m kreeg, maar ik moet nog iets van 200 naar LA… Omgerekend plus die 200 is dat: 4345 km iets meer nog dan die 3500 van eerder… Maar ik heb het erg naar mijn zin gehad en veel gezien, 880 foto’s gemaakt die jullie allemaal moeten zien…
Eerst nog maar even naar New York (en Washington als het lukt) kijken of ik daar mijn record van aantal foto’s kan verbreken… Ik vlieg Donderdag 18 Juli om 18:40 NL tijd als jullie het per se moeten weten en jullie horen weer van mij in The Big Apple

  • 17 Juli 2013 - 17:00

    Heit En Mem:

    goed om wer efkes iets fan dy te hjerren. enne 880 foto's dat betekend ast wer thùs bist (ooit) we dèr wol in hiel wykein foar ùtlûke kinne . . . moai dast it sa goed nei t sin hast. goeie flucht alfêst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Menno

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 24417

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 30 December 2020

"De Droom"

06 November 2016 - 07 Januari 2017

Wereldreis 2.0

04 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

4 weken VS

13 Juni 2013 - 04 Juli 2013

Nieuw Zeeland (kiwi land)

05 Januari 2008 - 05 Januari 2008

Mijn eerste reis

25 Mei 2011 - 30 November -0001

Avontuur in Engeland

Landen bezocht: