Back to reality - Reisverslag uit United, Verenigde Staten van Menno Veen - WaarBenJij.nu Back to reality - Reisverslag uit United, Verenigde Staten van Menno Veen - WaarBenJij.nu

Back to reality

Door: Menno

Blijf op de hoogte en volg Menno

31 Juli 2013 | Verenigde Staten, United

Terug naar de werkelijkheid van de dag, kan niet zeggen dat ik het echt gemist heb… Alhoewel ik erg uitkijk naar mijn ‘terugkeer’ naar Engeland, op naar de droom... Voor de mensen die geïnteresseerd zijn ik vlieg morgen (Donderdag 1 Augustus 2013) om 18.35 lokale tijd (00.35 NL tijd 23.35 GB tijd) over de Atlantische Oceaan, naar wat voorlopig even mijn ‘eindbestemming’ zal worden…Wanneer ik weer in Nederland zal aankomen meld ik te zijner tijd wel…

Mijn ‘vakantie’ / Wereldreis is nu dan echt voorbij… En ik kijk met plezier terug op de afgelopen bijna 2 maanden. Ik ben op 3 verschillende ‘locaties’ geweest dus hier komt mijn 123tje;

3. New York; Hoewel ik mij hier erg heb vermaakt, want feesten kunnen ze hier, zal dit niet een stad zijn waar ik snel weer naar terug zou keren… Washington daarentegen was een veel betere ervaring zeker na mijn ervaring met Obama. De laatste paar dagen heb ik voornamelijk op mijn kamer gezeten voorbereidingen te treffen voor Engeland, maar ik ben nog wel even op het Empire States geweest(mooi uitzicht daar) en nog wat gezellige kroegjes bezocht, onder andere the Back Room(zie vorige verslag) Dit is een soort woonkamer verborgen achter en onder een gewone woonwijk met een paar restaurants. Geweldige sfeer, allemaal 60/70 muziek, overal vloerbeddeking en banken, beetje Engels idee… En de uitgang was een boekenkast dieals deur fungeerde en in een straatje uitkwam. En waar beter de laatste dag uit te hangen dan in Central park met mooi weer… New York is aan te raden voor mensen die stadsleven gewend zijn, maar om als plattelands jongetje hier 2 weken om te hangen is toch anders… Kijk terug met gemengde gevoelens, maar heb me wel vermaakt, het belangrijkste lijkt mij…

2. LA, San Francisco, Las Vegas, Grand Canyon etc. Ik denk dat ik mij hier voornamelijk in mijn element voelde omdat ik (net als bijna al mijn andere vakanties) alleen in de auto zat, vaak met de muziek op standje terror, stoppen op momenten dat ik het zelf wou en waar ik het wou en alleen ruzie met jezelf… De dingen die ik allemaal gezien heb staan op to do/see lijstjes van veel mensen die ik thuis en onderweg gesproken heb en om eerlijk te zijn ook op de mijne… Hoogtepunt was toch wel het bezoek aan de universal studio’s, heb altijd al een obsessie gehad met het achter de schermen kijken van films en series, dit gaf een geweldige indruk… Voor de rest denk ik dat als ik nog een keer naar dit gebied zou gaan ik alles precies hetzelfde had gedaan, ik denk dat ik alles op een goeie en haalbare manier heb bekeken en alles heb gezien wat ik wilde zien.

1. Jazeker met stip op 1 is Nieuw Zeeland, ook al was het met mijn moeder.. ;) nee grapje natuurlijk, ze was een fijn gezelschap ook al boterde het zo nu en dan niet helemaal, maar dat was grotendeels mijn fout. Vind het knap dat ze het heeft uitgehouden met mij in deze “stressvolle” kleine 3 weken. Waar moet ik beginnen om deze trip te omschrijven… Je kunt veel interessante steden en musea bezoeken, maar wat moeder natuur je te bieden heeft verslaat alles. De natuur in NZ is perfect, kan me heel goed voorstellen dat ze hier de Lord of the Rings films hebben opgenomen. Hoewel we niet veel van de filmlocaties hebben gezien omdat het vaak alweer was opgeruimd of met de computer bewerkt kon ik me op veel plekken toch erg goed inbeelden hoe frodo en zijn metgezellen door dit gebied moeten hebben gelopen op hun ‘blote voeten’. Daarnaast is NZ een weerspiegeling van Engeland, ik begrijp daarom ook wel dat NZ een van de meest populaire emigratie locaties is voor de Engelsen. En bovenal was Nieuw Zeeland (naast Engeland) een land waar ik altijd nog een keer heen wilde, het ligt alleen een beetje ver weg(duur) dus eigenlijk had ik t al afgeschreven…En toen deze mogelijkheid zich voordeed heb ik m met beide handen gegrepen, nogmaals met dank aan mijn moeder…

Achteraf ben blij dat ik dit alles heb meegemaakt, je weet nooit of je het ooit nog eens over kan doen… Het enige wat nu nog op mijn to do lijstje staat is een trip op het grootste cruise schip ter wereld… Maar dat kan altijd nog… hoop ik…dan lezen jullie de verhalen hier wel weer… voor nu Weltrusten en tot…….. een volgende keer…… ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Menno

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 24377

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 30 December 2020

"De Droom"

06 November 2016 - 07 Januari 2017

Wereldreis 2.0

04 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

4 weken VS

13 Juni 2013 - 04 Juli 2013

Nieuw Zeeland (kiwi land)

05 Januari 2008 - 05 Januari 2008

Mijn eerste reis

25 Mei 2011 - 30 November -0001

Avontuur in Engeland

Landen bezocht: