NYC meets Washington - Reisverslag uit United, Verenigde Staten van Menno Veen - WaarBenJij.nu NYC meets Washington - Reisverslag uit United, Verenigde Staten van Menno Veen - WaarBenJij.nu

NYC meets Washington

Door: Menno

Blijf op de hoogte en volg Menno

28 Juli 2013 | Verenigde Staten, United

Ja hoor Vijay ik vermaak me best… Ik heb al veel potentiele vriendinnen voor JOUW gezien…
Sinds mijn laatste bericht heb ik alweer veel beleefd, ik ben aan boord geweest van de Intrepid. Dat is een oud vliegdekschip waar nu een zee en luchtvaart museum in zit, ze hebben meedere vliegtuigen en helicopters op het dek staan die in verscheidene oorlogen gevochten hebben. Op de achterkant staat een oude space shuttle een van amerika’s trotse momenten… en aan de andere kant van de pier ligt een duikboot waar je ook in kan. Na dit gebeuren ben ik naar Strawberry Fields geweest waar de Beatles en voornamelijk John Lennon bekend zijn met een grote tegel waar imagine op staat, vele ‘hippies’ van deze tijd zien het als een bedevaartsoord, veel bloemen en love/peace tekens.
Later ben ik ook nog met de ‘tram’ naar Rooseveld Island geweest, geen idee waarom ze het een tram noemen want eigenlijk is het een kabelbaan. Maar zo heb je vele woorden in het amerikaans die net weer iets anders zijn dan in Australie, Nieuw Zeeland of Groot Brittannië.

De dag erna ben ik met de bus naar Washington geweest, een trip van een kleine 4,5 uur maar dat moet je er maar voor over hebben. Ik heb daar alle belangrijke dingen al op de eerste dag gezien; US Capitool waar de regering zit(lijkt wel wat op het witte huis maar dan groter) vele monumenten om oorlog slachtoffers te herdenken waaronder ook de Nationale begraafplaats waar vele soldaten begraven liggen, het Nederlands carillion die na de 2e wereld oorlog geschonken is als dank voor de hulp. Via het Pentagon met daarbij ook een monument (daar was ook een vliegtuig neergestort op 9/11 net als in een veld net buiten Washington die ook bestemd was voor het Pentagon) , ben ik terug gelopen naar het Witte Huis en daarna naar het Hotel, in totaal iets van 10 kilometer heuvel op en af.
De volgende dag heb ik een rondleiding gehad door het Capitool en een van de grootste bibliotheken ter wereld de Library of Congres. En daarna heb ik bijna de hele middag bij het Witte Huis rondgehangen om maar een glimp op te kunnen vangen van de President. Ik was er nog maar net toen alles werd afgezet en ongeveer een half uur later kwam er een stoet van 10 motoren, 5 beveiligings auto’s, 3 auto’s met vlaggen(waarschijnlijk 1 met de President) en nog 2 busjes met loeiende sirenes en een snelheid van minstens 80 km per uur langs scheuren, ik was alleen net te ver weg om alles te zien. In de tussentijd nog wat rondgewandeld en bekeken tot er een paar uur later toen ik net weg zou 3 helicopters overvlogen, 2 als beveiliging die weer wegvlogen en 1 met de President die voor het Witte Huis landde. Omdat je op een halve kilometer moest staan(de rest was afgezet) kon je niet goed foto’s maken, maar ik heb zeker weten President Obama, zijn vrouw en zijn 2 dochters uit de heli zien komen waarna deze op een mooie manier recht over ons heen vloog… Indrukwekkend ook al was het ver weg.
In Washington voelde ik mij meer thuis, alles is hier schoon en netjes, er zijn overal parken en vele oude gebouwen die lang hebben gestaan en zeker nog langer zullen blijven staan…
Gister heb ik Coney Island nog bekeken via de Manhattan Bridge weer terug in NYC, er is hier een pretpark en een strand waar je je prima kunt vermaken op hete dagen als deze. Voor de rest heb ik niet erg veel gedaan en ben ik ook niet meer van plan veel te doen… Ik zal de Empire States nog even beklimmen(met de lift) en waarschijnlijk morgen eens even kijken wat voor feestjes ze er op zondag in de kerken in Harlem op nahouden…Verder is de planning om vanavond nog even naar een klein verborgen kroegje (die zijn hier aardig wat http://www.zagat.com/buzz/nyc-secret-bar-guide-11-hidden-watering-holes) een beetje feesten hoort er ook bij toch…
Verder ben ik op dit moment even ‘niets’ aan het doen (wat inhoud dat ik me aan het voorbereiden ben op Engeland en dergelijke) dus als er nog mensen zijn met tips waar ik per se heen moet voordat ik terug ga meld het dan snel aub…

  • 28 Juli 2013 - 13:01

    Wouter:

    Central park en ground zero heb je ook al afgevinkt?

    Veel plezier nog!

  • 28 Juli 2013 - 13:28

    Vijay:

    Klinkt gaaf! Nu nog de rosse buurt bezoeken? Haha. Have fun!

  • 28 Juli 2013 - 20:28

    Jolanda:

    Wauw al heel wat gezien en mee gemaakt weer een ervaring rijker Menno nog veel plezier maar dat zal vast wel goed komen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Menno

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 24381

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 30 December 2020

"De Droom"

06 November 2016 - 07 Januari 2017

Wereldreis 2.0

04 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

4 weken VS

13 Juni 2013 - 04 Juli 2013

Nieuw Zeeland (kiwi land)

05 Januari 2008 - 05 Januari 2008

Mijn eerste reis

25 Mei 2011 - 30 November -0001

Avontuur in Engeland

Landen bezocht: