De eerste laaaaange dag - Reisverslag uit United, Verenigde Staten van Menno Veen - WaarBenJij.nu De eerste laaaaange dag - Reisverslag uit United, Verenigde Staten van Menno Veen - WaarBenJij.nu

De eerste laaaaange dag

Door: Menno

Blijf op de hoogte en volg Menno

05 Juli 2013 | Verenigde Staten, United

...en jawel de "wereldreiziger" is aangekomen in Los Angeles, na een leuk vliegtuig ritje waarin ik maar 1 keer een rij stoelen (van 3) heb hoeven delen…
Ik ben terug gegaan in de tijd, ben opgestegen op 4 Juli 10 uur in de morgen lokale tijd in Sydney, Australië en ben geland op LAX (zo noemt met het vliegveld hier) op 4 Juli om 6.30 uur in de morgen… terwijl hij er wel 13 en een half uur over deed…raar idee
Toen ik hier aankwam kon ik gelijk met de bus naar de autoverhuur en heb daar een auto gehuurd voor 2 weken. Omdat die man mij zo aardig vond en ik 2 weken huurde (incl navigatie systeem) heeft hij me ‘gratis’ een upgrade gedaan naar een grotere auto… een automaat met cruise control
Ik moest even omschakelen om weer rechts te rijden met het stuur aan de linkerkant de schakelbak rechts en het knipperlicht links… ook de regels zijn hier wat anders, zo mag je bij het rechts afslaan ook als het rood is gewoon doorrijden zolang er geen verkeer van links komt… en ze mogen hier aan beide kanten inhalen, best verwarrend als je in het midden rijdt.
Ik ben al even op de pier van santa monica geweest het begin (of einde) van de route 66 die ik ga proberen te volgen voor zover die nog bestaat… vanavond ben ik nog een keer op de pier geweest om de independence day viering bij te wonen, feestjes kan ik natuurlijk niet missen… bovendien is het hier ’s nachts zeer aangenaam (van min 3 in Nieuw Zeeland naar rond de 30 plus in LA en het wordt nog heter)
Heb net uitgerekend met aletta dat ik van 42 uur reizen en wakker blijven om een jetlag te voorkomen ongeveer 7 heb geslapen… het is nu half 2 in de nacht en ge maar eens mijn kingsize bed(het enige wat ze nog overhadden) uitproberen
Morgen ga ik holly wood van dichterbij bekijken en ga ik het eerste deel van de route 66 rijden… als jullie niks meer van me horen betekend dat dat ik ergens zit zonder internet of met duur internet… jullie horen het wel

  • 05 Juli 2013 - 12:54

    Aletta:

    jeeej! ik had de primeur! Haha :)

    veel plezier nog! tot skypes

    xx

  • 05 Juli 2013 - 18:17

    Mister X:

    JA HOOR, ik wil ook wel even skype...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Menno

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 24372

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 30 December 2020

"De Droom"

06 November 2016 - 07 Januari 2017

Wereldreis 2.0

04 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

4 weken VS

13 Juni 2013 - 04 Juli 2013

Nieuw Zeeland (kiwi land)

05 Januari 2008 - 05 Januari 2008

Mijn eerste reis

25 Mei 2011 - 30 November -0001

Avontuur in Engeland

Landen bezocht: