Groeten uit de "wildernis" - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Menno Veen - WaarBenJij.nu Groeten uit de "wildernis" - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Menno Veen - WaarBenJij.nu

Groeten uit de "wildernis"

Door: Hieke en Menno

Blijf op de hoogte en volg Menno

27 Juni 2013 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Woensdag 26 juni; alweer de derde dag gehad op het Zuidereiland. De veerdienst had “iets” vertraging . . . we stonden voor 7-en al in de rij op de kade en om 11 uur gingen we varen (het vertrek was 3 uur later dan gepland, geen idee wat hiervoor de reden was, werd ons ook niet gemeld) De overtocht was mooi, rustige zee, mooi uitzicht, zonnetje erbij, wat wil je nog meer . . .
De eerste nacht in Nelson gekampeerd, een mooie strandcamping aan de Tasman baai, dus de volgende ochtend een lekkere strandwandeling gemaakt. Na te hebben ingeslagen (diesel en boodschappen ) weer on the road. We kunnen de gehele rit naar Queenstown de highway 6 volgen , lekker gemakkelijk (als menno tenminste niet weer een leuke detour bedenkt . . ) onderweg genoten van de vele uitzichten en over de langste swingbridge van Nieuw Zeeland gelopen. Eindpunt deze dag is Greymouth, alweer een strandcamping aan de Tasman zee dit keer . . . giga grote camping, staan er met 4 campers, kan me voorstellen hoe druk het hier in de zomer kan zijn, toch blij dat wij hier in de winter zitten, dan de kachel maar aan . . .
Vanmorgen zoals gewoonlijk weer vroeg opgestaan (we nemen alle zonuren mee). Iets over 8en richting de Southern Alpes naar de FransJosef gletsjer. Bij vertrek zitten we op 100 km na al op 2000 gereden kilometers. We zijn naar de voet van de gletsjer gelopen, door de geul dus waar ie een paar honderd jaar geleden zijn spoor heeft getrokken. Erg indrukwekkend. De zon scheen erg fel, een petje en zonnebril waren geen overbodige luxe. Hierna heb ik maar weer eens een poging ondernomen om links te rijden (grapje, Menno levert nog veel commentaar, maar gaat best goed) we hebben besloten in Haast te overnachten, zullen we daar proberen te onthaasten 
Jammer genoeg hebben we hier geen internet bereik en kunnen we dus niet skypen en niet dit verslag versturen, moet morgen maar dan . Reisdoel morgen is Queenstown, maar eerst een lekkere ochtend wandeling . . .

• 27 Juni 2013 - 09:52

Nynke:

Super om die ferslagen te lezen! Ik wur der jaloers fan;) gean sa troch! Groetsjes

• 27 Juni 2013 - 10:49

Elly De Jagher:

adembenemend landschap. Het is toch fantastisch om zo te reizen en te leven. Steeds nieuwe indrukken en onverwachte uitzichten. Jullie treffen het wel met de strandcampings. Altijd mooi uitzicht en het geluid van de golven.Zo kun je vast goed slapen.
    Lekker doorgaan met genieten.
    Groetjes, Elly