groet uit Whakapapa - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Menno Veen - WaarBenJij.nu groet uit Whakapapa - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Menno Veen - WaarBenJij.nu

groet uit Whakapapa

Door: Menno en Hieke

Blijf op de hoogte en volg Menno

18 Juni 2013 | Nieuw Zeeland, New Zealand

hoi allemaal,
al weer onze derde dag in de camper achter de rug . . . we hebben al heel erg veel gezien, het is hier echt heel mooi . Veel variatie in de natuur met name (ook het weer is zeer variabel). Zaterdagnacht geslapen in de B&B van onze camperverhuur in Phaia (ruim 300 km van Aukland) .Zondag zijn we door een tropish woud gereden, met hierin 's werelds oudste kauri boom (op de gevoelige plaat vastgelegd met Menno er bijop) het regende flink, dit om het plaatje compleet te maken . . . Volgens onze reisleiders, annex camperverhuurders Nick en Rob zouden we de eerste dag moeten overnachten na een ritje van ruim 350 km. Dit is ons niet helemaal gelukt, Na 200 km hebben we een plekje gezocht voor de nacht, nadat we hadden ingeslagen in Dargaville.
De volgende dag heb ik me aan het camperrrijden gewaagd, lukte redelijk goed, viel me mee om links te rijden, links schakelen ging een paar keer mis (had ik de deur handel alweer vast , , ,) In Orewa (mooie kust plaats) een bakkie gedaan en in een nederlandse winkel paprika chips en appelmoes gekocht (errug). Menno heeft toen de vaart er in gezet en dwars door de stad Aukland in een keer door gereden naar Hobbiton (bij Matamata). Hier hebben we een rondleiding gehad door de Shire, erg leuk, vele fotos gemaakt (o.a. van de brievenbus van Frodo, zo’n eentje wil ik ook wel)een biertje gedronken in the Green Dragon en toen weer in een hele oude bus terug naar de parkeerplaats.
Hierna zijn we nog even doorgereden naar Rotorua. Deze plaats ligt aan een heel groot vulkanisch meer (het water hierin is heerlijk warm . . . ) in de hele plaats komt stoom uit de riolering en uit pijpen (ze gebruiken het warme water waarschijnlijk voor verwarming. Op de camping hadden ze 2 hotpools, deze hebben we even geprobeerd natuurlijk. Onderweg hebben we tourism radio aan, werkt perfect, ze draaien leuke muziek en zodra je bij een GPS punt waar voor de tourist iets te zien is, dan melden ze dit, of ze vertellen iets over de historie . . . zouden ze in meer landen moeten doen.
Vandaag zijn we weer bij zonsopgang gaan rijden (de dagen zijn hier maar kort, dus nemen we ze helemaal mee). In Wai-o-tapi rondgewandeld in een vulkanisch park, een heuse geiseruitbarsting van de Lady knox meegemaakt (in gang gezet door een beetje zeep . . ) zeer indrukwekkende borrelende kraters en poelen gezien in de meest onwaarschijnlijke kleuren , vele fotos gemaakt dus . .
Hierna zijn we doorgereden richting Mount Doom. Onderweg rond het grootste zoetwatermeer van Nieuw Zeeland gereden, lake Taupo, ook dit is een vulkanisch meer, echt blauw water !. In het oudste reservaat van Nieuw Zeeland, Tongariro national park liggen 3 vulkanen (nog actief) een hiervan (de Ruapehu, 2797 m hoog) is in de film Mount Doom, jammer genoeg is het heel slecht weer als we aankomen en ligt het hoger gelegen gedeelte volledig in de mist. We zijn nog even helemaal naar boven geweest, als er sneeuw ligt is dit een populair ski-gebied. Vandaag was het er alleen maar nat, koud en mistig , halverwege weer naar beneden hebben we ons kamp opgeslagen . . . het is nog niet droog geweest sinds we hier zijn, hopelijk morgen beter . we hebben nu 850 km op de teller

• 18 Juni 2013 - 21:05

Wouter:

Wat leuk om te lezen!

Ik hoop dat jullie geen last gaan krijgen van de sneeuw waar ze voor waarschuwen..

Geniet er nog van :D

Wouter

• 18 Juni 2013 - 21:13

Mr X:

Klinkt een stuk beter dan een verslag van 60-pagina's moeten lezen voor een tentamen!

• 18 Juni 2013 - 22:40

Gesiena:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven, nog veel plezier

• 19 Juni 2013 - 07:36

Vijay:

Blijf van die deurhendel af jongûh! Leuk man, nu nog iets beter weer en het plaatje is compleet. Have fun boy & mom!