2 weken florida (incl cruise) - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Menno Veen - WaarBenJij.nu 2 weken florida (incl cruise) - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Menno Veen - WaarBenJij.nu

2 weken florida (incl cruise)

Blijf op de hoogte en volg Menno

07 November 2016 | Verenigde Staten, Orlando

Hallo allemaal,

Daar was ik weer, na een jaartje in Nederland gewerkt te hebben vond ik t hard nodig om weer eens op reis... Mijn eerste 2 weken zitten er al op en ben onderweg naar het volgende onderdeel, maar daarover volgende keer meer. Momenteel zit ik op een van de grootste (een thema wat zal blijven terugkomen deze vakantie met extremen) vliegvelden ter wereld "Dubai International" en moet me daar even 12 uur vermaken tot mijn volgende vlucht vertrekt. Hoef me niet te vervelen aangezien het feitelijk een groot winkelcentrum is, maar meer over Dubai in mijn laatste verslag want dan ga ik dubai zelf verkennen...

Afijn deze trip begon in Orlando, Florida wat bekend staat om de vele pretparken die er zijn. Buiten Universal studios Orlando en Disney World zijn er nog een stuk of 10 kleinere parken en overal losse kermis attracties. Ikzelf ben op dag 1 naar Universal studios geweest wat eigenlijk uit 2 parken bestaat en zelfs met mijn tempo bijna niet te belopen valt in 10 uur(ook omdat er vaak lange wachtrijen voor attracties staan) Ik ging er voornamelijk heen voor het Harry Potter gedeelte wat overigens erg imposant was. Gelukkig kon ik wel een paar attracties skippen omdat ik die al in hollywood gezien had, ondanks alle geren en geplan heb ik me prima vermaakt. De dag erna ben ik in een keer van orlando naar key west gereden wat ik een beetje had onderschat, voornamelijk het laatste deel... het is pak m beet 650 km en duurt onder normale omstandigheden 8,5 a 9 uur enig probleem was dat ik precies met de spits in Miami was waardoor ik flinke vertraging opliep en ik halverwege het extreem lange end naar key west(wat op de kaart maar een stukje lijkt, maar waar je door snelheidsbeperkingen erg lang over doet) al in het donker reed... Key west is een plekje aan het eind van een lange weg van eilandjes met bruggen verbonden en is erg dichtbevolkt. Dit maakte dat samen met het feit dat het erg warm, benauwd en donker was, je overal dik voor parkeren moest betalen en de hotels allemaal vol zaten of extreem duur waren door een of andere bootrace de volgende dag... ik besloot een paar rondjes door het plaatsje te rijden en vervolgens op de weg terug een hotel te zoeken... De volgende dag ben ik even snel op en neer geweest naar de everglades, wederom vanuit de auto een prima ervaring, maar die ene zeldzame keer dat ik er uit kwam werd ik compleet lek gestoken door de lokale moeras mosquitos (ja de everglades is voornamelijk moeras) die met honderden tegelijk op me afkwamen en dan te bedenken dat ik daar een nachtje door zou brengen in mijn tentje... Wel heb ik er ook veel andere wilde dieren gezien; een schildpad, een familielid van een flamingo, inmens grote krekels, salamanders, een slang en een aligator... Vervolgens heb ik de nacht doorgebracht in Miami, wat mij vooral bekend voorkwam uit GTA vice city(voor de jeugdige lezers onder ons) De dag erna ben ik vanuit Miami werderom helemaal terug gereden naar Orlando om daar op mijn laatste dag nog even van Disney World te genieten wat me op de vuurwerkshow na wel een beetje tegenviel aangezien het eigenlijk een park voor kinderen is en ik maar in 2 van de 5 parken ben geweest, maar kan me best voorstellen dat het magisch is voor de kids...

Voor het volgende deel van de reis heb ik een week op een van de grootste cruiseschepen ter wereld gezeten(zie het thema...) de Oasis of the seas van Royal Caribbean... Het was een betere ervaring dan ik verwacht had, ik heb ongelovelijk veel nieuwe mensen ontmoet en onmenselijk veel dingen beleefd. Die ga ik hier niet allemaal met jullie delen want dan ben ik volgende week nog bezig, maar laat ik het zo kort mogelijk houden... Je had het gevoel alsof je een koning was; "gratis" eten, "gratis" drinken, "gratis" slapen, "gratis" entertainment etc etc etc... en aangezien ik de backstage tour heb gedaan en ik dus ook weet wat zon cruise ongeveer kost (en ze hebben nog 23 schepen) vind ik €2000 voor een week nog wel meevallen. Hier even wat leuke feitjes incl gedeelte onder water 22 verdiepingen hoog, meer dan 360 meter lang, meer dan 60 meter breed, 2744 kamers en suites(sommige met meerdere verdiepingen) deze huizen als alles vol zit 6680 gasten, 2196 werknemers van 71 verschillende nationaliteiten... het verbruik moeten jullie zelf maar even uitzoeken want ik snap die technische termen niet maar het is een stad op zichzelf die zelfs het water zelf maakt en het vuil water zuivert en afvoerd... en door de grootte van het schip merk je vaak niet eens dat je op een schip zit... om even terug te komen op die nationaliteiten, ook onder de gasten waren er veel verschillende nationaliteiten die op zon schip allemaal goed samengaan, geen racisme, ruzies of oorlogen... alleen maar liefde onder elkaar... wel bijzonder was dat ik de enige nederlandse gast aan boord was en er naast mij nog 1 nederlandse medewerkster was, had toch wel meer verwacht maar helaas. Met alle tussenstops op Nassau, st Thomas en st Maarten(wat half nederlands is) zwembaden, ijsbaan, theatershows, diners en de club die tot in de vroege uurtjes doorging heb ik mij prima vermaakt... zo goed zelfs dat ik er over zit te denken volgend jaar 6 maanden op zon schip te werken... voornamelijk door alle goede verhalen die ik van de medewerkers hoorde, dus wie weet tot volgend jaar Oasis...

Mijn laatste paar dagen heb ik in port canaveral doorgebracht en voor wie die naam niks zegt, daar zit het Kennedy space centre waar de afgelopen tientallen jaren honderden rakketten en shuttles de ruimte in geschoten zijn... erg indrukwekkend om te zien allemaal, maar ook hier moest ik rennen om alles te kunnen zien, niet omdat t park zo groot is, maar omdat alle attracties een beperkte openingstijd hebben. Ze zijn hier inmiddels erg druk bezig om bemande reizen naar mars waarheid te maken, maar dat zal nog wel een paar jaartjes duren...

Mijn eerste 2 weekjes zitten er weer op en mijn fotoalbum stroomt nu al over... ik ga niks hier toevoegen want ik zou niet kunnen kiezen welke en allemaal is teveel, dus als je nieuwsgierig bent geworden kom je maar even langs in Januari dan laat ik ze even zien met uitleg...

Groetjes daar en tot over een week of 2

Ps ik doe dit allemaal vanaf m'n I phone dus er gaat wel eens iets mis... zoals een reisverslag als een reis versturen... excuses daarvoor...

  • 27 November 2016 - 22:15

    Gesiena:

    Veel plezier verder op je reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Orlando

Menno

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 24273

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 30 December 2020

"De Droom"

06 November 2016 - 07 Januari 2017

Wereldreis 2.0

04 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

4 weken VS

13 Juni 2013 - 04 Juli 2013

Nieuw Zeeland (kiwi land)

05 Januari 2008 - 05 Januari 2008

Mijn eerste reis

25 Mei 2011 - 30 November -0001

Avontuur in Engeland

Landen bezocht: