De laatste loodjes - Reisverslag uit Vielsalm, België van Menno Veen - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Vielsalm, België van Menno Veen - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Menno

06 Januari 2009 | België, Vielsalm

Hallo allemaal,

Met dubbele gevoelens moet ik meedelen dat ik sunparks ga verlaten...althans in ieder geval voor een tijdje;)

sinds het laatste bericht is er niet niet veel veranderd wat mijn contracht betreft. Het zou eventueel verlengd worden t/m 10 mei, maar door de bezuinigingen en de overname door centerparks hadden ze mij schijnbaar niet langer nodig. Een beslissing van hogerhand, want erg slim is het niet. Zoals het nu lijkt gaan ze de komende paar maanden niemand meer aannemen. Voor nu is dat geen probleem, daarover later meer, maar in februari is er carnaval ed en word het dus drukker. voor het moment staan er 3 vaste voltijd medewerkers, 1 par time en dan 2 stagiaires, maar ik denk niet dat ze het daarmee gaan redden.Gelukkig is dat allemaal niet meer mijn probleem.

Het nieuwe systeem wat inmiddels is ingevoerd is een punt waarom ik blij ben hier 10 januari klaar te zijn...
Voor de kerstvakantie was het rustig en zat er elke keer een begeleider van centerparks bij, ze kwamen er achter dat dit niet nodig was...maar toen de kerstvakantie kwam begon de miserie pas en nergens was nog hulp te bekennen. Onze eerste grote aankomst was maandag 22 dec en mijn zusje en haar vriendin kunnen hier over meepraten, want die waren hier. We kwamen er nu pas achter wat voor "kinderziektes" het nieuwe systeem had. We stonden met 4 personen achter de balie en rond een uur of 12 begon het druk te worden, vanaf toen t/m 20 uur hebben bij alle 4 meters rij gestaan!! mensen moesten soms 2 uur wachten voor ze aan de beurt kwamen en alsof dat nog niet genoeg was waren er veel fouten gemaakt bij de nieuwe call center en boekhouding. Betalingen van mensen die niet waren doorgevoert(dus mensen die dachten alles betaald te hebben, maar wat niet het geval was...en omdat we een rij zonder open betaling en de andere rijen met open betaling hadden moesten ze nogmaals 2 uur in de rij staan) dingen die waren beloofd door call center en nooit mogelijk waren of waren doorgevoerd, huizen van eigenaren en de directeur die niet waren geblokkeerd en dus verhuurd(waardoor mensen elders naartoe moesten omdat het hele park vol zat) huizen die nog niet af waren na renovering, of waar de sauna nog niet was geplaatst..enz enz enz...en iedereen jutte elkaar op en werden alsmaar agresiever...natuurlijk het allerleukste is op zo'n moment dat jij als recepionist alles op moet lossen, ook fouten die door anderen zijn gemaakt en we hadden al zo weinig tijd om te discusieren en alles uit te leggen om neit de andere gasten nog langer te laten wachten en daarmee nog geiriteerder zien worden. ik denk niet dat ik verder nog hoef uit te leggen hoe erg het was, we noemen het nu niet voor niets zwarte maandag voor sunparks. zelfs een van de vasten die hier al meer dan 5 jaar werkt had dit nog nooit meegemaakt. ik werkte van 11 tot 21 ongeveer zonder pauze en er waren er die nog langer gewerkt hebben. We hebben allemaal bijna de tranen in de ogen gehad, er hebben verschillende mensen tegen ons lopen schreeuwen en 1 persoon is mij zelfs bijna naar dekeel gevlogen. als ik iets niet zal vergeten van sunparks is het wel deze dag...
De volgende dag was ik gelukkig vrij en toen ik even langs de receptie kwam bleken er inmiddels nog eens 20 huisjes te ijn vertrokken met al het geld terug en waren we in totaal bijna 1500 euro armer, niet te geloven dat het zo uit de hand kon lopen.

de andere keren hebben we ervan geleerd, we hebben ons goed voorbereid. en de dingen die ze normaal op de call center moesten doen nog eens dubbel gecheckt om te kijken of er geen fouten gemaakt werden. mensen vooruit gebeld over huizen die nog niet af waren ed. en het verliep die dag dan ook veel beter. alhoewel we nog steeds kwade mensen hadden niet het niet eens waren met de gang van zaken op sunparks.(ik ga niet in op details want dan ben ik over 2 weken nog bezig, maar als je het echt wilt weten moet je het mij maar even vragen ik kom het in geuren en kleuren vertellen)

Ik schrok eigenlijk maandag nog wel een beetje...hadden we vrijdag een bezetting van 70% daalde die als een baksteen voor maandag met een bezetting van 15% er is echt helemaal niets meer te doen en het is hier doodstil.
Die laatste dagen ga ik wel doorkomen, al moet ik moeite doen om niet in slaap te vallen...geloof mij niets doen is vermoeiender dan de hele dag werk te hebben. De stilte NA de storm is hier wel duidelijk merkbaar.

Ik ga kijken dat ik de laatste daagjes doorkom, want vrijdag 9 jan is mijn laatste dag. Ik weet nog niet precies wat ik ga doen, maar ik denk wel dat ik het hier ga missen.
De leuke collega's, de vele ervaring die ik heb opgedaan, de franse taal(die niet wil blijven hangen zonder talenknobbel) en vooral de prachtige omgeving, want dat was in eerste instantie waarom ik hier heen wou.

Sunparks bedankt!!!

mvg menno

  • 06 Januari 2009 - 17:14

    Wouter:

    zo wat een verhaal:S
    ik kan me voorstellen dat je dan geen leuke incheck hebt met zulke situaties, en das idd het kutte aan achter de receptie staan, je mag alle rotzooi rapen..

    daarna is opzich die rust wel lekker, maar moeten jullie nog steeds staan steeds? of mag je ook lekker zitten??

    maar ik hoop dat je een beetje van je laatste week kunt genieten:)

    succes nog, enne lekker slapen;)

    Wouter

  • 06 Januari 2009 - 17:28

    Henk:

    Het is allemaal je eigen schuld ;) Had je beter in Nederland kunnen komen werken tegen het minimumloon, heb je ook nog eens minder last van sneeuw. Is dat nou waar je 3 jaar voor gestudeerd hebt? Laat me niet lachen zeg...

  • 06 Januari 2009 - 18:24

    Esther:

    Hahaaa, ik herken al je problemen! Wij hebben hier precies hetzelfde met het inchecken!!!
    Maarehm, best een rotstreek van die lui van centerparcs, om je nu alsnog 'op straat te zetten'.
    Kom anders nog even langs in Oostduinkerke of in De Haan, of zo...
    (Ik moet wel gewoon werken...)

    X Esther

  • 07 Januari 2009 - 07:12

    Jeanine:

    jeetje menno,ik heb veel meegemaakt op sunparks maar dit slaat wel echt alles!
    gelukkig heb je t overleefd:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Vielsalm

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2009

De laatste loodjes

25 November 2008

Daar was ik weer

03 Oktober 2008

alleen oktober!

29 September 2008

eerste dagen !!

28 Mei 2008

laatste dagen!!
Menno

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 24374

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 30 December 2020

"De Droom"

06 November 2016 - 07 Januari 2017

Wereldreis 2.0

04 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

4 weken VS

13 Juni 2013 - 04 Juli 2013

Nieuw Zeeland (kiwi land)

05 Januari 2008 - 05 Januari 2008

Mijn eerste reis

25 Mei 2011 - 30 November -0001

Avontuur in Engeland

Landen bezocht: